3 hurtige om os
Nedenfor har vi fremhævet 3 kendetegn ved beskæftigelsesindsatsen i Thisted Kommune.
God service
Vi har fokus på at levere en god service til borgere og virksomheder inden for lovgivningens rammer. Brugerundersøgelser viser, at langt de fleste borgere og virksomheder er tilfredse med vores indsats, og vi arbejder løbende på at forbedre os på de områder, hvor det især er påkrævet fra et borger- og virksomhedsperspektiv.
Digitale løsninger
Vi ønsker at være et moderne og tidssvarende jobcenter, og vi er derfor iblandt de jobcentre, der går forrest i forhold til digitale løsninger. Digitale løsninger forbedrer vores service ved at skabe mere fleksibilitet, inddragelse og tilgængelighed i beskæftigelsesindsatsen – og vi tror på, at der fortsat er et uudnyttet potentiale, hvorfor vi fortsætter med at afprøve og implementere digitale løsninger til gavn for borgere og virksomheder.
Virkeligheden virker
Vi tager udgangspunkt i, at ”virkeligheden virker”, og derfor prioriterer vi virksomhedsrettet aktivering, job på særlige vilkår og opkvalificering af de lediges kompetencer. Det øger både de lediges tilknytning til arbejdsmarkedet og virksomhedernes mulighed for at få dækket deres rekrutteringsbehov. Kort fortalt handler vores tilgang om, at man lærer at gå på arbejde på en rigtig arbejdsplads. Flere undersøgelser og projekter understøtter dette.
Afdelingen
Jobcenter Thisted er en del af afdelingen Erhverv- og Beskæftigelse i Thisted Kommune som - udover beskæftigelsesområdet - også dækker erhvervsområdet og ydelsesområdet. Vi er i alt ca. 110 ansatte og har alle fysisk lokation på Skolegade i Thisted.
Erhverv og Beskæftigelse er en velfungerende afdeling, hvor forskellige fagligheder hver dag samarbejder om de gode løsninger for at sikre erhvervslivet gode vilkår og effektivt at bringe ledige i job og uddannelse.
Herudover bistår vi virksomhederne og erhvervslivet – f.eks. i forbindelse med rekruttering og fastholdelse af arbejdskraft samt i erhvervs- og turismeudvikling. Vi har travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden med at sikre gode oplevelser og god service for borgere, virksomheder og øvrige samarbejdspartnere.
Nedenfor kan du se vores organisationsdiagram.